NKL Kennisshow – Servicebenchmark: hoe ervaren EV-rijders het rijden én laden in de praktijk?

17-09-2024

Begin

15-10-2024 om 13:00

Einde

15-10-2024 om 14:00

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Online

Elektrisch rijden én laden moet prettig en betrouwbaar zijn. Want hoe beter de gebruikerservaring bij publieke laadpunten, hoe meer mensen zullen overstappen. Maar hoe ervaren EV-rijders het rijden en laden in de praktijk?

Kom naar de online NKL Kennisshow op 15 oktober van 13.00 tot 14.00 uur en we vertellen je meer over de uitkomsten van onze laatste Servicebenchmark. Wat gaat goed en wat kan er beter? En hoe kun je hier als regio, gemeente of CPO op inspelen? 

Dit kun je verwachten:  

  • Maarten Hachmang (Laadpastop10) heeft de afgelopen maanden de servicebenchmark uitgevoerd. Hoe hebben ze het aangepakt en wat zijn de belangrijkste resultaten en conclusies?   
  • Thijs Duurkoop (RVO) legt de link tussen de uitkomsten van de servicebenchmark en de uitkomsten van het Nationaal Laadonderzoek: een jaarlijkse enquête onder Nederlandse EV-rijders. Ook hierin zijn EV-rijders bevraagd over service aspecten van laden. Wat zijn de belangrijkste uitkomsten daar en wat kunnen we hiervan leren? 
  • We nodigen één van de grote CPO’s uit om toe te lichten wat zij doen met de uitkomsten op het gebied van de ‘service’ van laden. Wat wordt al gedaan, wat zijn nieuwe inzichten en hoe kan de gebruikerservaring van laden nog verder verbeterd worden?   
  • We sluiten af met een paneldiscussie.  Hier sluit ook Robert van Gent (VER) aan, die vanuit het standpunt van de EV-rijder reageert.

Aanmelden

Cookie-instellingen