De binnensteden van onder meer Tilburg, Eindhoven en ’s-Hertogenbosch krijgen op 1 januari 2025 een Zero Emissie-zone. Daar zijn op termijn alleen bestel- en vrachtwagens welkom die elektrisch rijden. Bezorgt dat ondernemers en de gemeenten kopzorgen? Niet als ze er tijdig op anticiperen. Lees meer over Eerste hulp bij Zero Emissie-zones voor ondernemers
De samenwerkingsovereenkomst Regionale Aanpak Laadinfrastructuur (RAL) is vernieuwd. Het doel van de overeenkomst is het realiseren van een landelijk dekkend laadnetwerk voor alle typen elektrische modaliteiten door de uitbreiding en optimalisatie van het publiek toegankelijke en private laadnetwerk Lees meer over Op weg naar een landelijk dekkend netwerk
Naar verwachting zullen de meeste logistieke ondernemers op hun eigen terrein laadinfrastructuur realiseren. Een veelgehoorde vraag bij de Vliegende Brigade is dan ook terecht: ‘Moet ik als gemeente dan eigenlijk wel iets doen op dit onderwerp?’ Antwoord: Jazeker! Lees meer over Warme training logistiek laadbeleid voor 20 beleidsmakers
Sinds de eerste elektrische trucks op de Nederlandse wegen zijn verschenen, is de vraag naar informatie over laadmogelijkheden toegenomen. De meeste van deze e-trucks maakten gebruik van laadpalen op het depot, waardoor er tot recent geen publieke stations beschikbaar waren. Lees meer over Laadlocaties trucks online beschikbaar - Waar kan ik publiek laden met mijn e-truck?
Dat Venlo een belangrijk en druk logistiek knooppunt is voor Nederland, wisten we natuurlijk. Dit werd echter weer even goed bevestigd toen wij op dinsdagavond ons hotel inliepen en werden verwelkomd door een overvolle kantine vol vrachtwagenchauffeurs. Lees meer over Daadkracht en gezelligheid bij Limburgs event over elektrisch rijden
Wat hebben we allemaal bereikt met de NAL in 2022? Lees meer over NAL jaaroverzicht 2022
Nog nooit eerder waren de energieprijzen zo onderhevig aan de wereldproblematiek als nu. De markt is in de war en dat zien we met name terug in stijgende gasprijzen. Mede omdat gascentrales nodig zijn om elektriciteit op te wekken, stijgen de elektriciteitsprijzen hard mee. Lees meer over Wat betekenen de stijgende elektriciteitsprijzen voor de elektrificatie van logistiek vervoer?
Waar vind ik informatie over het veilig plaatsen van oplaadpunten? Hoe zorg ik dat mijn oplaadpunt ook digitaal veilig is? En zijn elektrische auto’s brandgevaarlijker dan brandstofauto’s? Lees meer over Vragen en antwoorden over veilig rijden en laden vernieuwd
Hoeveel stroom heb je nodig als straks alle of een groot deel van je vrachtwagens elektrisch zijn? Om daar inzicht in te krijgen heeft ElaadNL de rekentool Elektrificatie Logistiek ontwikkeld voor ondernemers. Lees meer over Rekentool helpt ondernemers transport en logistiek bij voorbereiding op elektrificatie van hun wagen
Welke rol kan ik als gemeente pakken bij het realiseren van laadinfrastructuur voor elektrische bestelwagens en vrachtwagens? Hoe ver ben ik hier überhaupt al mee? En welke hulpmiddelen zijn er beschikbaar om mij hierbij te ondersteunen? Lees meer over Terugblik: Workshop logistieke laadinfrastructuur voor gemeenten
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.